Instagram, la red social visual propiedad de Facebook, anunció hoy que superó la cifra de 1,000 millones de usuarios y el lanzamiento de una IGTV, una plataforma de videos verticales que permite contenido con duración de más de un minuto.

A través de una transmisión en vivo hecha a través de Instagram, el fundador y CEO de la compañía, Kevin Systrom, dijo que si bien IGTV funcionará como una app independiente, el contenido también podrá ser consumido desde Instagram “para que toda la comunidad de 1,000 millones pueda usarla desde el principio”.

Systrom explicó que IGTV está diseñada para el consumo de video vertical en pantalla completa y que al abrir la app “comenzará a reproducirse tan pronto como abras la aplicación, al igual que ocurre con la televisión”.

De acuerdo con el directivo, no hay que buscar nada al abrir la app, la que empezará a mostrar contenido de personas que ya sigues, así como sugerencias de otras “en función de tus intereses”.

PUBLICIDAD

IGTV estará disponible para iOS y Android “en las próximas semanas”.

From our CEO @kevin: “Today, we have two big announcements to share. First, Instagram is now a global community of one billion! Since our launch in 2010, we’ve watched with amazement as the community has flourished and grown. This is a major accomplishment — so from all of us at Instagram, thank you! Second, we’re announcing our most exciting feature to date: IGTV, a new app for watching long-form, vertical video from your favorite Instagram creators, like LaurDIY (@laurdiy) posting her newest project or King Bach (@kingbach) sharing his latest comedy skit. While there’s a stand-alone IGTV app, you’ll also be able to watch from within the Instagram app so the entire community of one billion can use it from the very start. IGTV is different in a few ways. First, it’s built for how you actually use your phone, so videos are full screen and vertical. Also, unlike on Instagram, videos aren’t limited to one minute. Instead, each video can be up to an hour long. We made it simple, too. Just like turning on the TV, IGTV starts playing as soon as you open the app. You don’t have to search to start watching content from people you already follow on Instagram and others you might like based on your interests. You can swipe up to discover more — switch between “For You,” “Following,” “Popular” and “Continue Watching.” You can also like, comment and send videos to friends in Direct. Also like TV, IGTV has channels. But, in IGTV, the creators are the channels. When you follow a creator on Instagram, their IGTV channel will show up for you to watch. Anyone can be a creator — you can upload your own IGTV videos in the app or on the web to start your own channel. Instagram has always been a place to connect with the people who inspire, educate and entertain you every day. With your help, IGTV begins a new chapter of video on Instagram. We hope it brings you closer to the people and things you love. IGTV will be rolling out globally over the next few weeks on iOS and Android.

A post shared by Instagram (@instagram) on

Facebook compró Instagram por 1,000 millones de dólares en 2013, y dede entonces la ha mantenido como una operación relativamente independiente, aunque sí le ha inyectado esteroides para el crecimiento, multiplicando por 10 su base instalada y ayudándole a refinar sus productos.

Instagram es el cuarto servicio de Facebook en superar los 1,000 millones de usuarios, acompañando a la propia red social, Messenger y WhatsApp.

 

Siguientes artículos

La solución a la brecha de género se llama CTIM: Ceo de Google México
Por

María Teresa Arnal dijo que si las mujeres quieren ser parte del mundo laboral del futuro y acabar con la brecha de géne...